sobota, 20 września 2014

Tam, gdzie trzymam pocztówki

Dziś postanowiłam opublikować niecodziennego posta. Przyczynił się do tego prezent, który otrzymałam na 19-ste urodziny.

Z przeprowadzonych rozmów z innymi kolekcjonerami dowiedziałam się, że trzymają oni pocztówki w przeróżnych miejscach. Jedni wieszają na ścianie, inni chowają je do pudełka, a kolejni do segregatora.
Ja jak do tej pory trzymałam swoje w segregatorze, dzieląc je na miejsca z Polski 
( fioletowy) i ze świata ( różowy)




W takim segregatorze, kupując zwykłe folijki w kiosku,czy w papierniczym mieści się naprawdę wiele pocztówek. Koszt utrzymania takiego segregatora nie jest duży. W Auchanie kupiłam je za niecałe 3zł ,a 100 folijek kosztuje 9 zł. Do jednej folijki chowam po 4 pocztówki.  


 Wczoraj na mojej półce pojawiło się coś nowego. Chociaż urodziny mam dopiero za dwa tygodnie, dostałam przedwczesny prezent. Był nim album pocztówkowy. Można zakupić go na allegro. 



W nim (jeśli do jednej strony włożycie 4 pocztówki ) mieści się około 200 pocztówek.
Ma świetne strony, które się nie niszczą, jak w przypadku folijek. Minus ? Nie można dodać 
stron do takiego albumu, ponieważ są one wszyte. 




 
 Postanowiłam, że będzie to album, w którym będą pocztówki z moich podróży. 
I z miejsc, w których byłam,ale sama tej pocztówki kupić nie mogłam.






Polecam zakup takiego albumu. Nie jest on drogi. Na allegro można go kupić za 36 złotych. LINK















13 komentarzy:

  1. Naprawdę fajna sprawa z tym albumem na pocztówki ! Ja teraz próbuję różne sposoby trzymania pocztówek ;p Polskie mam w kartonie ułożone alfabetycznie, bądź seriami, w albumie na zdjęcia trzymam kartki z zagranicy, a w drugim albumie strażackie pocztówki i widoki, a w segregatorach trzymam inne pocztówki np. filmowe, bajkowe , ze zwierzętami itp. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Ty masz tyle pocztówek, że dziwię się, że mieszczą Ci się w pokoju :)

      Usuń
  2. Ja chyba musiałabym mieć jakąś szafę, by pomieścić wszystkie albumy z pocztówkami. Osobiście trzymam kartki w domkach z pocztówek i pudełkach po butach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w pudełkach po butach trzymam powtórki, których jest mało, bo zazwyczaj się wymieniam :) A tak z ciekawości, to ile Twoja kolekcja liczy pocztówek ? Jestem bardzo ciekawa ! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Też ostatnio myślałam nad zakupem tego albumu na Allegro ;) Może niedługo się na niego skuszę ;D Moje pocztówki póki co mieszczą się w jednym koszyczku, ale muszę je jakoś ciekawie rozmieścić - na pierwszy ogień pójdą pudełka po butach! ;) Zobaczymy jak będzie dalej ;D
    Miłego blogowania! (ja też niedawno zaczęłam)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podaj adres bloga, to na pewno Cię odwiedzę ! :) Album nie jest drogi więc myślę , że się opłaca

      Usuń
  5. Ja trzymam kartki w pudełkach, ale właśnie zastanawiam się od jakiegoś czasu, żeby zmienić ich lokalizację. Tym bardziej, że sie przeprowadzam i potrzebuję jakiegoś nowego pomysłu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to polecam ten album, a jeśli nie chcesz wydawać 40 zł to polecam segregatory, bo fajnie komponują się na półce, jest masa kolorów więc na pewno będą pasowały mieści się tam ogrom pocztówek i można jakoś fajnie podzielić :) no i nie drogi zakup

      Usuń
  6. Ja trzymam pocztówki w pudełku. Zastanawiałam się nad zakupem takiego segregatora, ale zauważywszy, że w mojej kolekcji jest wiele niewymiarowych kartek, doszłam do wniosku, że chyba nie miałoby to sensu, bo i tak z połowa zostać musiałaby w pudle...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to polecam zwykły segregator, ze zwykłymi folijkami. Też mam pocztówki niewymiarowe i wtedy jedną wkładam po jednej stronie folijki, drugą po drugiej. To też jest dobre rozwiązanie i ułatwia przeglądanie pocztówek, o wiele bardziej niż wyciąganie każdej z pudełka :)

      Usuń
    2. No niby tak, ale gdy włoży się taką nie do końca pasującą do szerokości folii, przy przeglądaniu pocztówka "lata" i trochę nieestetycznie to wygląda. :c

      PS Wysłałam wiadomość. ;)

      Usuń
    3. Dziękuję Ci za list, dziś dostałam :) Oczywiście odpiszę :)
      Co do latających kartek, jest dużo sposobów aby nie latały
      Pocztówkę można lekko przykleić do kartki :) , albo taśmą klejącą do folijki :)

      Usuń
    4. Lub przypiąć pocztówki z folia spinacze i się też mają i nie latają Ania widziała chyba na zdjęciach u mnie

      Usuń