sobota, 3 stycznia 2015

(inne) Pocztówki wakacyjne


Dzień dobry !

Dziś poruszę temat pocztówek zdjęciowych ( lub jakkolwiek je nazwać).
Każdy z kolekcjonerów na pewno spotkał się z taką alternatywną pamiątką z wakacji.
Są to nasze zdjęcia, przerobione czy też nie, z nazwą miejscowości i rokiem. Zdjęcia te można zrobić w specjalnych budkach do tego przeznaczonych, na ''stoiskach'', albo samemu w domu.

Ja spotkałam się z trzema możliwościami takich pocztówek.

1.Pocztówka z własnym zdjęciem


Pocztówkę dostałam od przyjaciół z wakacji. Jest to ich własne zdjęcie robione osobistym/prywatnym aparatem. Wydrukowane jest na zwykłym papierze zdjęciowym. Do zdjęcia dopisano po prostu nazwę miejscowości i rok.

2. Pocztówka z własnym zdjęciem pozowanym


Fotograf każde się ustawić na tle jakiegoś zabytku, czy jakiegoś miejsca ( w tym przypadku skoczni narciarskiej), robi zdjęcie, które zostaje laminowane, z tyłu jest miejsce na adres i krótką notatkę, jak to na pocztówkach bywa.


3. Pocztówka ze zdjęciem wklejonym


Jest możliwość wybrania sobie tła, do którego doklejane ( umiejętnie, lub nie ) jest zdjęcie.
Pocztówka wykonana jest również na zwykłym papierze zdjęciowym.

MOJA OPINIA 

Osobiście sądzę, że jest to dość ciekawa, oryginalna pamiątka z wyjazdu. Można wysłać ją rodzinie, z którą  nie widujemy się dość często, czy po prostu zatrzymać ją dla siebie. Jeżeli chodzi o kolekcjonowanie, trudno to jakoś zakwalifikować. Wielu kolekcjonerów nie dopuści do swoich zdobyczy pocztówki bez stempla, czy adresu. Ja osobiście nie mam takich wymogów - wiele pocztówek mam pustych, bo są one po prostu z mojej podróży. Jedynym moim wymogiem, aby pocztówka trafiła do właściwego albumu jest nazwa miejscowości z przodu. Postanowiłam jednak spytać innych kolekcjonerów co na ten temat myślą. A oto wyniki mojego małego ''przesłuchania''

OPINIA INNYCH KOLEKCJONERÓW

  • Fajnie wyglądają te pocztówki, bardzo mi się podobają, ale ja bardziej zostawiałabym je dla siebie , jako pamiątka , albo w albumie, dodałabym ją do kolekcji, tylko wtedy, gdyby było na niej coś ciekawego. Sama wysłałabym taką do przyjaciół. - Magda z bloga http://swiatpocztoweklenki.blogspot.com/

  • Posiadam jedną taką pocztówkę zdjęciową z wakacji od mojej siostrzenicy. Jak dla mnie to bardzo ciekawy temat jak i pocztówka. Ma w sobie bardzo dużo wspomnień i według mnie więcej niż ta zwykła.  - Justyna z bloga http://postcrossing-nadine.blogspot.com/


  • Ja osobiście lubię takie pocztówki, sama raz nawet takie zrobiłam dla swoich bliskich, po tym jak będąc w Austrii zrobiłam zdjęcia tylu widokom zapierającym dech w piersiach, a jak zobaczyłam sprzedawane pocztówki to byłam załamana, że są takie nijakie. Oczywiście nie dla każdego taka pocztówka się nadaje, uważam, że bliscy ucieszą się dużo bardziej niż ze zwykłej pocztówki. Z kolei jeśli chce się taką kartkę wysłać do kogoś nieznajomego (swap, postcrossing) to trzeba uważać, nie każdy to lubi, chociaż jeśli jest taka kartka zrobiona z głową, przemyślana i w ogóle to nie rozumiem, czemu jej nie przyjąć Dla mnie każda pocztówka to skarb, który daje mi możliwość poznania nowych miejscowości, państw, tradycji, kultury i osoby. - Sylwia z bloga http://postcrossing-by-eska.blogspot.com/

  • Takie zdjęcia- pocztówki, są fajne, często sentymentalne, i w dużym stopniu pochodzą z miejsc, dla nas ważnych, z których często nie ma jakichkolwiek pocztówek. Uważam pomysł na duży plus. - Justyna z bloga http://zielonaskrzynkanalisty.blogspot.com/

  • W sumie fajny pomysł, taki inny, ale osobiście wole tradycyjne pocztówki z odpowiednim odwrotem, miejsce na znaczek itd. Dla mnie pocztówki sa czymś niezwykłym, jeśli są całością, czyli jak już wspominałam, jeśli mają tył z miejscem na adres, na znaczek, jest napisane fabrycznie co przedstawia kartka. - Weronika z bloga http://varietyofpostcards.blogspot.com/


Jak widzicie, każdy ma odmienne zdanie. A Wy z jakimi rodzajami pocztówek zdjęciowych się spotkaliście ? Dopuścilibyście takie pocztówki do swojej kolekcji ? Czekam na Wasze opinie w komentarzach pod postem.

Zapraszam również to udziału w sondzie
Pocztówki zdjęciowe TAK/NIE.
Wyniki podam w następnym poście. 

20 komentarzy:

  1. Hej ;) Bardzo spodobał mi się temat jaki poruszyłaś, moja wypowiedź co sądzę na ten temat została zawarta w poście. Dodałabym tylko jeszcze jedną wersję pocztówki zdjęciowej - kolaż z własnych zdjęć :)
    Pozdrawiam,
    Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za pomoc przy poście ;) Co do pocztówki z kolażu to tak w sumie o niej nie pomyślałam, ale dodałam tylko te, które robione są właśnie w tych specjalnych miejscach do tego wyznaczonych

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy post dlatego postarałam się pomóc moja wypowiedzią na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wolę jednak prawdziwe pocztówki. Właśnie z postcrossing otrzymałem takie zdjęcie z wakacji zamiast prawdziwej pocztówki. Zdjęcie może być wspaniałą pamiątką z wakacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to prawda. Myślę, że fajny pomysł, ale na wymianę to niekoniecznie.

      Usuń
  4. Ja pocztówki z własnych zdjęć / kolaży wysyłam przez PhotoFancy i umieszczam je w osobnym albumie... W kolekcji pocztówkowej mam kilka, które są zdjęciami, ale takie które przedstawiają jakieś widoki i zostały przez kogoś do mnie wysłane (mam ich, o ile dobrze pamiętam siedem;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a masz takie jakby nie widoków, a Twoich znajomych ?

      Usuń
  5. Moje zdanie już jest ,więc powtarzać się nie będę :p
    Aniu bardzo ładnie wyszłaś na pocztówkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Madziu. ;)
      Kiedy to było... 2007 rok.. lata świetlności :d hahaha

      Usuń
  6. Mam kilka takich kartek i wole je trzymać w albumie ze zdjęciami albo w ramkach, niż w pudełku z kolekcją kartek :) Zdjęcia rodziny czy przyjaciół to jednak dla mnie mimo wszystko zdjęcia, tylko z tą różnicą, że zostały wysłane pocztą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ja też takie trzymam w osobnym albumie. Dziękuję za opinię :)

      Usuń
  7. Hej! Zajrzyj na mojego bloga, nominowałam Cię do Liebster Blog Award :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku ! Ale cuuudowie ! Dziękuję bardzo, to dla mnie duży komplement ;)

      Usuń
  8. Świetny pomysł z tymi pocztówkami.. widziałam je wielokrotnie nad morzem lub w górach.. ale nie korzystałam z tej usługi..

    http://happy-postcrossing-poland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Twojego bloga jeszcze nie widziałam. Chętnie tam zajrzę :) Dziękuję za opinię

      Usuń
  9. Ja ostatnio spotkałam się z tą stroną: http://www.photofancy.pl/ i już wypróbowałam. Myślę, że to ciekawy pomysł, ale zdecydowanie wolę wysyłac i otrzymywać prawdziwe pocztówki :-)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam o tej stronie post w tamtym roku, naprawdę fajna możliwość. Może pocztówki nie są super jakości i są krzywo powycinane, ale mimo to sprawiają radość :)

      Usuń
  10. Hmm ja również nie przepadam za takimi pocztówkami. Znaczy mogę je otrzymywać, ale nie w ramach PC ;) Trzymam je zawsze w osobnym pudełku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Posiadam jedną tego typu pocztówkę, od koleżanki, z Kołobrzegu. Pocztówka została wykonana ładnie, schludnie, z tyłu jest wypisana i jest znaczek. Lubię ją, pomimo że nie liczę jej jako część mojej kolekcji.

    OdpowiedzUsuń