poniedziałek, 2 lutego 2015

Berlin



Na pierwszy rzut idzie Berlin, który jak każdy wie jest stolicą Niemiec.


Kartkę kupiłam sama, będąc na wycieczce w pierwszej klasie gimnazjum.
( 6 lat już minęło )

Na pocztówce widnieje Brama Brandenburska.

Nie wiem dlaczego ( może dlatego, że byłam młodsza) Berlin wydawał mi się taki... wysoki, ogromny. Nawet będąc w galerii handlowej, była ona 1000 razy większa od tych moich w Krakowie.

Maraton
W Berlinie odbywa się najszybszy na świecie maraton. W każdym roku uczestniczy w nim wiele tysięcy ludzi. Padają tu rekordy prędkości i z tego właśnie powodu maraton jest znany na całym świecie. Ciekawy jest także specjalny letni dywan dla narciarzy. Dywan jest wykonany ze specjalnego tworzywa i stale nawilżany, dzięki czemu jest śliski. Do dyspozycji narciarze maja trzy rampy.

Noc Muzeów
Jako miasto bogate w zabytki i muzea Berlin dwa razy do roku organizuje dla zwiedzających „Długą Noc Muzeów”. Podczas tej nocy wszystkie placówki są otwarte, a wstęp do nich jest bezpłatny. Swoje podwoje otwiera ponad sto małych i dużych placówek, udostępniając nie tylko eksponaty, ale też organizując odczyty, pokazy oraz specjalne egzotyczne bufety.

Dla niewidomych
Niewidomi mają w Berlinie specjalne przywileje. Tylko dla nich otwarto specjalne berlińskie muzeum, prezentujące historie oraz najważniejsze problemy, z jakimi borykają się ludzie niewidomi. Ci ostatni mogą korzystać ze specjalnych ekspozycji, które można poznawać dotykiem. Opisy eksponatów wykonano też w języku Braile’a

Miasto imprez
Niewiele jest miast na świecie, w których odbywałoby się tyle imprez w ciągu jednego dnia. W Berlinie bywa ich nawet 1500! Do najsłynniejszych można zaliczyć Paradę Miłości, odbywającą się z towarzyszeniem muzyki techno, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Berlinie, będący jednym z najbardziej prestiżowych międzynarodowych festiwali filmowych w Europie i świecie.

Tropikalna Wyspa
Tropical Islands to największy tropikalny park rozrywki w Europie. Bardzo lubiany przez mieszkańców Berlina i często odwiedzany przez turystów stanowi aranżację tropików. Do głównych atrakcji należą: największy zadaszony las tropikalny świata, największa w Europie strefa saun, Morze Południowe z 200 metrami piaszczystej plaży, możliwość lotu balonem, najwyższa w Niemczech zjeżdżalnia wieżowa i wiele innych.


Pocztówkę z Berlina, mają chyba wszyscy. Jest ktoś kto nie ma ? 

20 komentarzy:

  1. Właśnie sprawdziłem, kartek z Berlina mam 3, ale na żadnej nie mam tak charakterystycznej budowli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wszystkie 3 są na blogu więc kliknij Niemcy i na pewno znajdziesz.

      Usuń
    2. okej, już lecę patrzeć

      Usuń
  2. Rzeczywiście Berlin nieodparcie kojarzy się z Bramą Brandenburską. I mimo, że z Niemiec w ramach Postcrossingu przechodzi mnóstwo pocztówek to z Berlina nie mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze przed Tobą na pewno dużo wymian z Postrossingiem więc na pewno i Berlin dojdzie :)

      Usuń
  3. Mam 22 pocztówki z Niemiec i ani jednej z Berlina, aż sama się zdziwiłam... Twoja jest piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mam 22 pocztówki ! :) Jestem ciekawa jakimi miastami się różnimy :)

      Usuń
  4. mam parę pocztówek z niemiec ale z Berlina nie mam:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam dopiero dwie pocztówki z Niemiec, lecz niestety jeszcze nie z Berlina. :)
    Może mi się niedługo poszczęści. :)

    Pozdrawiam, Sanja.

    http://by-sanja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno ;) jeszcze dużo przed Tobą !

      Usuń
  6. Ja nie mam pocztówki z Berlina.
    Piękne miasto, wiele się w nim dzieje i ta tropikalna wyspa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Mają wiele atrakcji,ciągle się coś tam dzieje, jakieś imprezy

      Usuń
  7. Mam co nieco pocztówek z Niemiec (nie wszystkie na blogu), ale z Berlina nie miałam żadnej i w sumie w tamtym roku wymieniałam się prywatnie z jedną z dziewczyn, ale tego charakterystycznego obiektu na niej nie ma ;) Aaa i mam jeszcze jedną z Berlina ale bez napisu, dlatego mnie zmyliła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co znajduje się na tej pocztówce co Cię zmyliła?

      Usuń
  8. Berlin to pierwsze moje zagraniczne miasto, które odwiedziłem. Posiadam tylko jedną pocztówkę kupioną właśnie podczas mojego pobytu. Bardzo lubię atmosferę tego miasta.

    OdpowiedzUsuń
  9. oo jak widać to większość osób nie ma pocztówek ze stolicy Niemiec ;P
    Ja gdyby nie to że sama se je przywiozłam też bym nie miała;) Ja podajże mam 3 szt. i na jednej jest też brama brandenburska tylko że w nocnej scenerii ;) Niestety na blogu nie pokazałam jej jeszcze;)

    OdpowiedzUsuń