wtorek, 10 lutego 2015

Costiera Amalfitana

Costiera Amalfitana


Sama siebie katuję. Taki widok po sesji. Ja tam powinnam teraz być ! A u nas zimno, mokro i śnieg.
Pierwsza sesja za mną z wynikiem 2:0 dla mnie, a ja już myślę o wakacjach. 

Wybrzeże Amalfitańskie − wyróżniony fragment wybrzeża po południowej stronie Półwyspu Sorrentyńskiego, rozciągający się od Positano na zachodzie do Vietri sul Mare na wschodzie


Tradycyjnie związane z Bizancjum miasto rozkwitło pod koniec X wieku, prawdopodobnie dzięki świetnym stosunkom - nie tylko handlowym - z Arabami. Mamy poświadczone dla tego okresu istnienie amalfitańskiej kolonii kupieckiej w Kairze. Warto też wspomnieć o tym, że rajdy arabskich piratów na wybrzeża Italii tajemniczo omijały Amalfi, które najwyraźniej wypracowało sobie z nimi jakiś rodzaj porozumienia. Port sprowadzał do Italii towary z Bliskiego Wschodu zaopatrując w nie między innymi żądny luksusowych dóbr dwór papieski.


13 komentarzy:

  1. Te budynki jakby przyklejone do skał wyglądają pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym chciała tam na górze na tych skałach, wśród drzew, mieć taki mały domek i utknąć sobie tam xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie przepiękne wybrzeże! Chciałabym tam teraz być. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pakuję się i wyjeżdżam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładny widoczek, mm, aż mi się marzy taka słoneczna pogoda nad błękitnym morzem!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny krajobraz. Pewnie dlatego miejsce zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwierz mi nie tylko Ty chciałbyś tam teraz być :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już po sesji ? Zazdroszczę! Ja niestety się jeszcze z tym cholerstwem męczę i końca nie widać.
    Jak będziesz juz jechała nad to wybrzeże, to weź mnie do torby, haha.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też bym chętnie się tam wybrała! Piękne miejsce, niewątpliwe świetnie wygląda po zmierzchu, chociaż w dzień też robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. oo takk.. po takim widoku to aż myśli się o wakacjach! ;) Również zobaczyła bym to miejsce!! ;)
    To może teleportujemy się wszyscy w to magiczne miejsce?:)

    OdpowiedzUsuń