wtorek, 3 lutego 2015

Erfurt

Dużo osób zadaje mi pytanie jak liczę punkty z komentarzy:
Komentować możecie posty o Niemczech w danym dniu, dopóki nie dodam postu z podsumowaniem. Po tym poście komentarze, które się pojawią nie są liczone. Czyli dzisiaj możecie jeszcze komentować i ten post i poprzedni. Rozumiecie ? :)

Erfurt


W tym mieście bardzo chętnie do pracy przyjmują Polaków. Nie ukrywajmy, ale jesteśmy dla nich tanią siłą roboczą, w końcu zarobki tam mnożymy razy 4 :)

Pocztówka w mojej kolekcji znajduje się już baaardzo długo.


Niemiecki Erfurt poszczycić się może jednym z najpiękniejszych zabudowanych mostów w Europie. Posiada on także długą i niezwykle bogatą historię. Wybudowany w 1325 roku na miejscu wcześniejszych przepraw przez Gerę. Łączył początkowo znajdujące się na jego krańcach kościoły. Z czasem sześcioprzęsłowy most o długości prawie 80 metrów zabudowano kamienicami o konstrukcji szkieletowej. Jest ich dziś 38 i większość jest własnością komunalną. Działają tu galerie sztuki, pracownie artystyczne i niewielkie sklepiki. Wchodząc na Kramerbrucke ma się wrażenie jakby wchodziło się na wąską, miejską uliczkę. Spoza domów nie widać płynącej rzeki, a dzięki prowadzonym do 2002 roku pracom rekonstrukcyjnym przez most jeździć mogą nawet pojazdy ważące 11 ton.


Post podsumowujący będzie około 20-21

19 komentarzy:

  1. Wpisałam sobie most w Google - wow! Uwielbiam takie zaskakujące miejsca, więc chyba to miasto dołączy do "Must see" ;) Skojarzyło mi się troszkę z jednym z włoskich miasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że mogłaś tu go poznać :)

      Usuń
  2. Thüringen!! ;P Śliczna pocztówka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie przypominaj mi o Landeskunde, proszę Cię :D hahaha , ja nadal jestem w traumie

      Usuń
  3. Ładne budowle. Intryguje mnie, co to za potrawa /kluski?/ jest na zdjęciu w prawym, dolnym rogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to najpopularniejsza potrawa tam. Jedzą te kluski razem z kiełbasą z grilla ;)

      Usuń
  4. Bardzo ładna pocztówka, a ten zabudowany most to faktycznie ciekawa budowla :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze gdy wstawiam tutaj jakąś pocztówkę, nie wklepuję typowo tekstu z wikipedii, tylko szukam ''ciekawostek'' :)

      Usuń
  5. WOW! Pierwszy raz słyszę o zabudowanym moście, aż sobie wygooglałam i... No właśnie, WOW, jestem pod ogromnym wrażeniem. A pocztówka bardzo ładna. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też ten zabudowany most poznałam dopiero gdy dostałam pocztówkę ;)

      Usuń
  6. Po tytule myślałem, że to coś arabskiego będzie, a tu proszę takie ciekawe miasteczko w Niemczech!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przez cały tydzień tylko Niemcy :)

      Usuń
  7. Świetne są te pocztówki z Niemiec;)
    Jednak co jak co ale w Niemczech i tak można lepiej zarobić niż w Polsce..nawet jeśli to jest jakaś praca, którą Niemiec by nie robił za te pieniądze ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Patrząc na same kelnerki. One tam zarabiają więcej niż nasze polskie, ale dla nas to i tak duże zarobki. I wilk syty i owca cała

      Usuń
  8. Świetne są te pocztówki z Niemiec;)
    Jednak co jak co ale w Niemczech i tak można lepiej zarobić niż w Polsce..nawet jeśli to jest jakaś praca, którą Niemiec by nie robił za te pieniądze ;]

    OdpowiedzUsuń
  9. te pocztówki z niemiec sa niesamowite

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję że z Włoch będą się również podobały

      Usuń