wtorek, 10 lutego 2015

Firenze

Firenze



Mieszkańcy Toskanii są przekonani, że w ich regionie jest wszystko to, co we Włoszech najpiękniejsze: olśniewające miasta, najcenniejsze dzieła sztuki, niezwykłe krajobrazy, wyśmienita kuchnia i najlepsze wino na świecie. Z kolei stolica Toskanii – Florencja, to nie jest miasto z zabytkami. To miasto-zabytek, do którego zjeżdżają się najwybitniejsi wielbiciele sztuki. Nigdzie indziej nie sąsiaduje ze sobą tylu mistrzów renesansu. Tu przeprowadzali swoje eksperymenty Leonardo da Vinci i Galileusz, tu tworzyli najwięksi mistrzowie pędzla i dłuta: Giotto, Cimabue, Botticelli i Michał Anioł. Tutaj narodził się sympatyczny kłamczuch Pinokio. Michał Anioł mówił, że „Italia to ogród Europy, Toskania – ogród Italii, Florencja – kwiat Toskanii”.

Wieczorem podsumowanie :)

13 komentarzy:

  1. Ogromna budowla! Myślałem, że pod nią to gołębie, a to ludzie!
    Dzięki za życzenia zdrowia, przydadzą się, bo gardło jak bolało tak boli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahaha nie pomyślałam o gołębiach, ale jakby się bardziej przyjrzeć to faktycznie !

      Usuń
  2. Piękna bazylika! A na żywo musi być jeszcze piękniejsza i większa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała budowla i tym samym pocztówka też jest świetna! Ja mam mało italijskich kartek, a kraj ten jest rzeczywiście perłą jeśli chodzi o atrakcje turystyczne! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam okazję być we Florencji. To rzeczywiście miasto zabytek, a katedra robi imponujące wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Florencja :) Cudowna pocztówka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Marzę o wyjeździe i zwiedzeniu Florencji. Wygląda na naprawdę śliczne miasto.

    OdpowiedzUsuń
  7. Florencja - kolebka renesansu ♡
    Chciałabym kiedyś zobaczyć te wszystkie miejsca, które niegdyś inspirowały najwybitniejszych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna, okazała budowla, która niewątpliwe robi wrażenie! :) Florencja to kolejne must see we Włoszech jak dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam we Włoszech,ale we Florencji nie;) brat był i mówił że bardzo piękne miasto i warto je zobaczyć;)
    Pocztówka piękna;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super akcja ten tydzień z krajem :) Przepiękny budynek !

    OdpowiedzUsuń