czwartek, 5 lutego 2015

Frankfurt

Frankfurt


Kartka mniej urodziwa, ponieważ przedstawia same budynki, ale jednak
mam do niej sentyment.


O Frankfurcie mówi się często Mainhattan (połączenie słów Main i Manhattan), czyli po prostu Manhattan nad Menem. Wszytko z powodu bardzo charakterystycznej panoramy miasta, w której dominują wieżowe, niczym na Manhattanie w Nowym Jorku. Frankfurt jest jednym z trzech europejskich miast (obok Paryża i Londynu), które posiadają istotną ilość drapaczy chmur. Aż dziesięć budynków we Frankfurcie ma ponad 150 metrów wysokości. Znajdują się tu też dwa najwyższe budynki Unii Europejskiej: Commerzbank Tower i Messeturm.


Frankfurt określany jest też czasami jako „Bankfurt” ze względu na to, że znajdują się tu centrale wielu banków i instytucji finansowych. Od 1999 roku mieści się tu Europejski Bank Centralny, a swoje siedziby mają tu też Niemiecki Bank Federalny Deutsche Bundesbank i IFC Deutschland, będący częścią Banku Światowego.

21 komentarzy:

  1. Mnie kartka wydaje się urodziwa, bo lubię takie wysokie budynki i duże miasta na pocztówkach (w życiu w sumie też;p) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie jest szara :) ale do kolekcji należy

      Usuń
  2. Mnie się ona podoba! Nawet mam podobną, tylko nocny widok na Frankfurt :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam podobną. Ale też nie przepadam za kartkami z samymi wieżowcami.

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi się podobają takie pocztówki z widokiem na miasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to się cieszę, bo bałam się że spotka się z nieakceptacją

      Usuń
  5. Można się zgubić w takim mieście :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja takie pocztówki lubię i ta bardzo mi do gustu przypadła. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O ile panorama Paryża i Londynu mi się podoba, o tyle Frankfurt nie przypadł mi do gustu. Chociaż kartka ciekawa i, co dziwne, nie jest to niemiecki multiview! Lubię to! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam sporo w swojej kolekcji kartek - nie-multiview :)

      Usuń
    2. Czekam aż je pokażesz! :)

      Usuń
  8. I ja należę do grupy osób, którym ta kartka się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również zaliczam się do grupy osób którym kartka się podoba :) Bardzo ładna panorama miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi również kartka się bardzo podoba. Generalnie lubię pocztówki z widokami na miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawie się te wieżowce prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi się kartka bardzo podoba!! Nim przeczytałam opis, pierwsza myśl jaka mi przyszłą to właśnie 'Nowy Jork' ;P

    OdpowiedzUsuń