poniedziałek, 2 lutego 2015

Karlsruhe

To ostatni post dzisiaj, więc zrobię podsumowanie komentarzy. Zbierajcie punkty, a w niedzielę, ktoś z Was zdobędzie pocztówkę z Niemiec:
- Krystyna13 (3)
- Dawid (2)
- Justyna Dz (2)
- Edi (1)
- Sanja Evans (1)
- Dorota21 (1)
-Aoi Akuma (1)

Karlsruhe


Pocztówkę udało mi się zdobyć na zasadzie Swapu z grupy Polskiego Postcrossingu od Kingi.

Miasto zostało założone w sposób niezwykle geometryczny w klasycznym układzie gwiaździstym – w centrum wielkiego koła usytuowano środkową wieżę pałacu, która równocześnie była osią widokową dla rozchodzących się promieniście 32 alei – z tego dziewięć stanowiących razem kąt prosty wyznaczyło ulice miasta, a resztę stanowiły aleje parkowe. Koncentryczny układ ulic w centrum miasta zachował się do dzisiaj.

Na pocztówce znajduje się Zamek :)

To ostatnia pocztówka na dziś. 
Dla najbardziej aktywnych w ostatnim poście z Niemiec, w niedzielę, będzie niespodzianka w postaci pocztówki. :) oczywiście pocztówka z Niemiec.


22 komentarze:

  1. Nie pierwszy raz byłam w Niemczech. Mam tam rodzinę, ale tylko w Solingen i do tego w tamtym czasie jeszcze nie myślałam, że w zupełności pochłonie mnie pocztówkomania. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie okazja jeszcze tam pojechać i zdobyć pocztówki. Przywieź więcej to się wymienimy !

      Usuń
    2. Ach, gdyby to było takie proste. :)
      Nie mam teraz zbytnio kontaktu z tą rodziną, ale mam znajomą, która z pewnością by mi parę sprawiła. :)

      Usuń
    3. Daj znać, bo chętnie się wymienię :)

      Usuń
    4. Jak dostanę od niej odpowiedź, zgłoszę się. :)
      Btw, poleci do Ciebie list, a w środku znajdziesz coś, co z pewnością Cię ucieszy. :)

      Usuń
    5. Ojejku! Nie mogę się doczekać ! :)
      Na pewno odpiszę

      Usuń
  2. Posiadam już pocztówkę z tego miasta ale jeszcze jedna nie zaszkodzi :) i ciekawie prowadzisz blog , ja sie dopiero ucze mam nadzieje ze u mnie z czasem bedzie lepiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pocztówka dla wygranej osoby nie będzie z tego miasta tylko z Kolonii :)

      Usuń
    2. oooo też ciekawie takiej nie mam :) ja tez mam rodzinę w niemczech

      Usuń
  3. Bardzo ładne multi jak na Niemcy. Z chęcią bym takie mógł dostać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Kingę. W ekspresowym tempie dostałam tą pocztówkę, a z tego co wiem to ma ich jeszcze kilka :)

      Usuń
    2. Kinga szybko wysyła pocztówki mam juz dwie od niej :P ja tez polecam ją

      Usuń
    3. Wejdź na grupę na facebooku Postcrossing Poland wpisz w wyszukiwarce Kinga i jest ona tam jedna. Niestety ale nie mogę tutaj podać jej nazwiska.

      Usuń
  4. Mam słabość do tej miejscowości :) Jeszcze w sumie nie widziałam brzydkiej kartki z jej udziałem;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna ta pocztówka, zwłaszcza dolne, panoramiczne zdjęcie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się właśnie umówiłam na prywatną wymianę z Kingą i teraz wystarczy tylko czekać ;) Twoja kartka jest piękna, zresztą wszystkie pocztówki Kingi były świetne.. nie wiedziałam na którą mam się zdecydować;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będziesz zadowolona, ja jestem bardzo :)

      Usuń