środa, 4 lutego 2015

Limburg

Limburg


Na pocztówce umiłowane przez wiele osób domki z drewnianymi belkami. 
Ponieważ kartka zbytnio nie zachwyca znalazłam świetne zdjęcie z Limburga:


Cóż napisać o Limburgu. Historia zamku w sięga czasów starożytnych, kiedy to na skalistym wzgórzu w którym obecnie znajduje się warownia znajdowała się celtycka osada. W późniejszym czasie przekształcona ona została w gród warowny, który umożliwiał kontrolę strategicznego miejsca ujścia rzeki Lahn do Renu. Na przestrzeni wieków zamek był wielokrotnie przebudowywany. W XIII wieku w jego pobliżu wzniesiona została monumentalna katedra



16 komentarzy:

  1. Jak to pocztówka nie zachwyca? Są domki w belki więc jest pięknie, do tego seria, którą lubię :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zachwyca w sensie, że nie ma na niej żadnych zabytków właściwie, oprócz Waszych domków ;d

      Usuń
  2. Taaaak, domki z belkami - zdecydowanie na plus :) Ten most chyba nieco odzwierciedla te czasy i historię tego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pocztówka nie zachwyca ? - jest piękna, i te domki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A mnie pocztówka podoba się. Właśnie dzięki tym domkom z drewnianymi kratownicami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło mi o to, że poza domkami nie ma żadnego konkretnego zabytku :D tak to mi się pocztówka podoba :)

      Usuń
  5. mi sie osobiscie bardzo podoba jest śliczna

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie piękne widoki! Te domki szachulcowe, ten most, ten zamek! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to się cieszę, że się podoba :)

      Usuń
  7. Faktycznie świetne ujęcie zdjęcia;)
    Mi również pocztówka bardzo się podoba;) i kolejny herb ;)

    OdpowiedzUsuń