poniedziałek, 23 lutego 2015

Ljubljana

Ten tydzień ze Słowenią. Z tego kraju mam 4 pocztówki, więc nie będzie zatrzęsienia postów :)

Ljubljana


Ze Słowenii pocztówki dostaję od koleżanki, która tam mieszka. ( oprócz jednej, która będzie na końcu). Każda z tych kartek mnie zaskakuje swoją grafiką. Nie mam brzydkiej kartki ze Słowenii. 

Ljubljana to stolica Słowenii położona nad rzeką Lublanicą. Jest najmniejszą ze stolic europejskich. 
Wino jest popularnym napojem w Słowenii, o czym, oprócz ogromnej ilości winnic, świadczyć mogą także atrakcje z nim związane. Jedną z nich jest Lublańska Droga Winna. Ten festiwal wina organizowany jest co roku w listopadzie. Podczas jego trwania można spróbować setek win z całego świata. 


Po prawej stronie bloga, jest krótka ankieta. Nie mogę się zdecydować, więc proszę Was o głosy. Który kraj ma być w następnym tygodniu?

10 komentarzy:

  1. Bardzo chciałbym odwiedzić Słowenię z jej stolicą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna pocztówka, a na ten festiwal wina to bym się chętnie przejechała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jadę tam w listopadzie :D haha :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam okazję być w Lublanie ale nie mam stamtąd żadnej pocztówki :(
    Lublana leży po obu stronach rzeki a jej brzegi łączy wiele ciekawych mostów. Jednego z nich 'pilnują' smoki, które są znakiem rozpoznawczym miasta. Ciekawe czy masz pocztówkę ze Smoczym Mostem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie posiadam, ale popytam przyjaciółki może znajdzie i mi podeśle

      Usuń
  5. Jaka przepiękna pocztówka. Uwielbiam takie widoki.

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja nie mam żadnej pocztówki ze Słowacji :( koniecznie będę musiała to zmienić ;)
    a pocztówka bardzo ładna;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna kartka, ja mam dwie pocztówki z Ljubljany i obydwie mi się podobają ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam dwie kartki z tego kraju i obydwie mi się bardzo podobają. W ogóle wydaje mi się, że na Słowenii nie ma brzydkich kartek :p

    OdpowiedzUsuń
  9. Już o tym pisałam, że także uważam, że na Słowenii nie ma brzydkich kartek. Ja mam ze stolicy dwie takie same pocztówki ^^, ale za to bardzo ładne i jedną zupełnie inną, a także jedną z innej części kraju, czyli generalnie cztery :) Ta, którą pokazałaś dzisiaj bardzo mi się podoba - ciekawa zabudowa :)

    OdpowiedzUsuń