poniedziałek, 16 lutego 2015

Madrid

Na blogu flaga zmieniona. Nie wiem jak w Waszych miejscowościach, ale w Krakowie czuć wiosną. Mam nadzieję, że taka pogoda będzie się utrzymywać. Mam wtedy więcej energii i wszystkiego chce mi się jeszcze bardziej. Zostajemy w klimatach wakacyjnych, dlatego w tym tygodniu zabiorę Was w podróż do Hiszpanii. Zapraszam


I jak przy każdym kraju, wiadomo, dlaczego zaczęłam właśnie od tej miejscowości.

Miasto słynie z największej w Hiszpanii areny do walki byków – Las Ventas która spokojnie mieści 23 tysięcy widzów spragnionych mocnych wrażeń. Także fani sportu nie będą zawiedzeni. W mieście działają prężnie dwa słynne kluby piłki nożnej: Real Madryt i Atlético Madryt. Stadion Atlético, Vicente Calderón, może pomieścić 70 tysięcy widzów, a stadion Realu, Santiago Bernabéu, 80 tysięcy.
Atrakcje turystyczne Madrytu skoncentrowane są głównie w centrum miasta. Wśród nich godny zobaczenia jest jeden z największych pałaców królewskich na świecie - Palacio Real. Niestety para królewska korzysta z niego tylko z okazji oficjalnych uroczystości. Na co dzień mieszkają w pałacu Zarzuela, prawie za miastem. Ale w środku można zwiedzić muzeum oraz Biblioteka Królewska, w której zborach znajduje się pierwsze wydanie słynnego „Don Kichota”. O innych zabytkach można poczytać sobie na stronie zwiedzanie.
Symbolem Madrytu jest Plaza Mayor, zamknięta dla ruchu kołowego i przyciągająca wielu mieszkańców. To tu znajdziemy pomnik Filipa III na koniu. Mieszkańcy lubią też bardzo plac Puerta del Sol. Ma on owalny kształt, zaś wokół niego znajdziemy przepiękne XVIII wieczne kamienice. To tu znajduje się „kilometr zero” miejsce, od którego mierzy się wszystkie odległości oraz ulubione miejsce spotkań – posąg niedźwiedzia z brązu.Po wyczerpującym zwiedzaniu miasta można odpocząć w jednym z 40 parków. Najlepszym miejscem na odpoczynek jest przepiękny ogród botaniczny z 1781 roku oraz świątynia Deboda położona w pobliży Rosales. Madryt widać stąd jak na dłoni. Wspaniałym miejscem rozrywki i odpoczynku może być Casa de Campo z Parque de Atracciones de Madrid, gdzie znajdziemy wesołe miasteczko, ogród zoologiczny, liczne fontanny, kilkudziesięciometrowy gejzer oraz Teleférico – kolejkę linową.
Madryt słynie także z ogromnego muzeum Prado, działającego od 1918 roku. Znajdziemy tu obrazy takich artystów jak Diego Velázquez, Francisco Goya, Bartolomé Esteban Murillo oraz bogate zbiory kolekcji królewskich. Ale Madryt to nie tylko Prado. Inne słynne muzea to Real Academia de Bellas Artes, Museo Arqueológico Nacional, Museo Nacional de Artes Decorativas, Museo Thyssen-Bornemisza, Museo del Ejército (znajduje się tu miecz Cyda oraz 20 tysięcy ołowianych żołnierzyków). Ciekawe jest także Museo Nacional Ferroviaro, w którego zbiorach znajduje się jeden z pierwszych ekspresowych elektrowozów.


Pocztówek z Hiszpanii posiadam 7, więc każdego dnia jedna kartka. :)
Życzę wszystkim udanego dnia !

25 komentarzy:

  1. Nie wiem dlaczego, ale jakoś nigdy mnie do Hiszpanii nie ciągnęło, ale może dzięki kartkom, które zaprezentujesz zmienię zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W czwartek i piątek będzie fragment Polski :) pokażę pocztówki z Hiszpanii z miejsc gdzie były kręcone Pamiętniki z Wakacji ;)

      Usuń
  2. Ostatnio kolega opowiadał mi jak jego brat zgubił się w Madrycie.
    U mnie też dzisiaj Hiszpania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w Poznaniu jest mocno jesienna pogoda. A szkoda, bo akurat zaczęłam ferie. ;p Mógłby spaść śnieg!
    Oh, Hiszpania. Zaczęłam uczyć się języka hiszpańskiego i dzięki temu coraz bardziej ciągnie mnie do tego kraju. No i może pocztówki też zaczną mnie zachęcać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się kończy przerwa semestralna. Ostatnie kilka dni, na uczelnie idę w poniedziałek. Ale w końcu trzeba, bo już 2 tygodnie wolnego. Moja przerwa trwała od 1 lutego do 23 :)

      Usuń
  4. Oj a ja ostatnimi czasy interesuję się hiszpańskojęzycznymi krajami - w sumie najbardziej Meksykiem i Hiszpanią, ale wszystko pójdzie z czasem.

    Kurczę nie chcę wyjść na niemiłą, ale troszkę wkradło się błędów w ten tekst :( głównie źle odmienione wyrazy rzuciły mi się w oczy - i w ogóle taki tekst reklamujący miasto, jakby skopiowany, ale to może akurat tak mi się wydaje.

    Pozdrawiam i co złego to nie ja :)
    Eska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za cenne uwagi i spostrzeżenia :) Nie odebrałam tego za atak, wręcz przeciwnie :)

      Usuń
    2. To się cieszę, bo błędy wkradają się same, a zauważyć już tak łatwo się nie chcą :) chyba, że ma się kogoś obok, kto przeczyta tekst "świeżym" okiem ;)

      Usuń
    3. Dokładnie, a dłuższy tekst mało kto czyta, raczej przeleci pobieżnie :) Dziękuję raz jeszcze

      Usuń
  5. Hiszpania to drugie państwo ( zaraz po Włoszech ), które chciałabym odwiedzić :) Pocztówka bardzo fajna, przedstawia ciekawe obiekty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciągle poszukuję pocztówki z tego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie dziś wyjątkowo zimno!!!
    Ale chociaż pocztóweczka z ej słonecznej czesci Hiszpanii. ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, czuję się jakbym tam była już

      Usuń
  8. W Bydgoszczy dzisiaj też była całkiem niezła pogoda, ale jak zawiało to jednak jeszcze czuć zimę. :)

    Ach, chciałabym kiedyś pojechać do Hiszpanii. ;)
    Wspaniała widokówka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo bym chciała.
      Może przez te pocztówki, ja już czuję wakacje :D

      Usuń
  9. Piękna pocztówka:) Hiszpania to cudowny kraj,byłam na Majorce, ale jeszcze chce odwiedzic Coste Bravę- m.in Lloret de Mar tam gdzie byly krecone wlasnie pamiętniki z wakacji:P Barcelone,Madryt i dwie wyspy kanaryjskie,no dobra chociaż jedna mogła by być:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymieniłaś miasta dokładnie w takiej kolejności w jakiej będą u mnie na blogu :D tylko odwrotnie Lloret de Mar będzie pierwsze później Costa Brava

      Usuń
  10. Fajny pomysł z tygodniem jednego kraju :) Myślę, że będę tu zaglądać częściej :) Także zapraszam do siebie :)
    http://optimisticpostcrosser.blogspot.com/

    A w Krakowie ta wiosna chyba już nieaktualna - dziś zimno i wiatr! Brrrr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś gorąco, strasznie słoneczko świeci i oby tak dalej. :)
      Zapraszam serdecznie :)
      Już wchodzę do Ciebie, zobaczymy co tam masz

      Usuń
  11. Ja czekam na moją przesyłkę specjalną z Hiszpanii, więc bardzo chętnie tu będę zaglądała, może nawet pojawi się kartka z moim miejscem. Mnie do Hiszpanii w sumie nigdy nie ciągnęło, aby tam leżeć na plaży lub zwiedzać, choć w tym roku być może zrealizuję inny cel z tego państwa ;) Kartka z Madrytu dość ciekawa, ale chyba wolałabym jeden widok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki cel ? Przyznaj się ;p
      ja bym chciała pojechać na takie spokojne wakacje, właśnie tam. niekoniecznie zwiedzać i tylko leżeć na plaży, ale spacery, jakieś przygody, spełnienia marzeń ;)

      Usuń