wtorek, 17 lutego 2015

Mallorca

Mallorca


Majorka jest największą wyspą archipelagu Balearów. Głównym miastem na wyspie jest Palma de Mallorca, będąca jednym z najwiekszych i najczęściej odwiedzanych ośrodków turystycznych świata.
Jeśli chodzi o doroczne atrakcje pod postacią festiwali i świąt, to także tych nie brakuje. Oprócz karnawału obchodzonego niezwykle hucznie jednym z popularniejszych zdarzeń jest Semana Santa (Wielki Tydzień). Również wtedy odbywają się parady. W styczniu w Palmie obchodzi się też święto patrona miasta św. Sebastiana. Ciekawe są też kwietniowe regaty o trofeum Księżnej Sofii. Kolejne renomowane regaty odbywają się w sierpniu: to Copa del Rey.W sierpniu, w Valldemossie odbywa się Festiwal Chopinowski.

I dzisiaj tak nietypowo, bo zakończymy post jedną z moich ulubionych, starych piosenek


20 komentarzy:

  1. Nie wiem dlaczego, ale Majorka zawsze kojarzyła mi się z Karaibami. o_O Piękna wyspa, marzę o pojechaniu tam kiedyś! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja nie wiem z czym mi się kojarzyła :D nie zastanawiałam się nigdy.

      Usuń
  2. Uwielbiam takie kolory, tzn. niebieski, błękitny, turkusowy, cyjanowy itp. dlatego też kartka bardzo, bardzo mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pocztówka jest świetna, bardzo mi się podoba, zawiera wszystko co kojarzy mi się z tą wyspą. Otrzymałaś ją z samej wyspy czy z kontynentu? :)
    Piosenkę znam, słuchałam jej kiedyś i też bardzo lubiłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z wyspy z wyspy :) własciwie nie jest adresowana do mnie tylko do siostry, ale po trzech latach dała mi ją do mojej kolekcji

      Usuń
  4. Piękna pocztówka, można pomarzyć o lecie i wakacjach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja już sobie wyobrażam siebie na plaży

      Usuń
  5. Aż się chce wyjechać gdzieś gdzie ciepło i słonecznie - chociaż akurat dzisiaj na pogodę za oknem nie narzekam, bo ładnie słoneczko świeci aż chce się żyć ;D nie to co wczoraj xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, dzisiaj pogoda typowo wiosenna. bardzo bym chciała już gdzieś wyjechać. Dajcie mi wakacje !

      Usuń
  6. Takie widoki na Twojej pocztówce, a u nas tak zimno.
    Piosenkę też lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie typowo wiosennie, nie narzekam, ale wakacje już bym chciała :)

      Usuń
  7. Od razu nasunęła mi się ta piosenka ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak się ciepło zrobiło dzięki tej pocztówce :)
    A co do piosenki - szalałam przy niej na imprezach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też, zawsze. Uwielbiam ją, dobre mam z nią wspomnienia

      Usuń
  9. Bardzo miło wspominam swoją podróż na Majorkę ;) to był wspaniały czas;) Majorka ma piękne widoki;) i pocztówki!! Trochę ich ze sobą przywiozłam zresztą jak zawsze przy podróżach;) a ta jest niesamowita!! ;;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłaś?! ale super ! zazdroszczę ! :) Na pewno niesamowite wspomnienia

      Usuń
    2. Byłam,byłam;) w 2011 w podróży poślubnej! ;) Zawsze mówiłam sobie że w podróż poślubna pojadę na Majorkę i tak zrobiłam;)
      mmmMmm.. wspomnienia.. to jedyna rzecz która nie odbierze nam nikt;)

      Usuń
    3. wspomnienia są nawet piękniejsze niż zdjęcia. też chciałabym się wybrać w jakieś niesamowite miejsce, w podróż poślubną.

      Usuń