sobota, 21 lutego 2015

Paguera

Paguera


Jak pewnie niektórzy wiedzą, kolekcjonuję pocztówki z nazwami miejscowości z przodu.
Kiedy dostałam tą pocztówkę, prawie wrzuciłam ją do pudełka pocztówek bez nazwy. A tu taka niespodzianka, nazwy bardzo nie widać, ale znajduje się na pocztówce.


Paguera to bardzo popularna miejscowość wypoczynkowa. Dobrą sławę zawdzięcza dogodnemu położeniu, łagodnemu klimatowi i świetnej infrastrukturze turystycznej. 
Paguera leży około dwudziestu kilometrów od stolicy wyspy, co czyni z niej dobry punkt wypadowy dla zwiedzających zarówno stolicę Majorki, jak i resztę wyspy. 
Otoczają ją lasy piniowe i lesiste wzgórza. Nad krajobrazem dominują szczyty górskie. Miejscowość powinna spodobać się trekkerom, można z niej wyruszyć w wiele ciekawych, pieszych wędrówek. 
W centrum miasta znajduje się deptak, dobry do spacerów, przy którym mieści się wiele sklepów, butików, restauracji i pubów. 
Plaże miasta, Palmira i Playa Tora, są pokryte drobnym, delikatnym piaskiem. Ze względu na dobre utrzymanie i przestronność, stanowią one nie lada atrakcję dla wszystkich plażowiczów. Wzdłuż plaży Palmira biegnie wspaniała, nadmorska promenada - Paseo Maritima. 
Z wypoczynku w Paguera powinni zadowoleni być miłośnicy wypoczynku aktywnego. Tutejsze wody przybrzeżne dobrze nadają się do nurkowania, na osłoniętych falach zatoki nad która leży miasto można pływać rowerem wodnym. Na lądzie czekają wypożyczalnie rowerów, korty tenisowe i stadniny koni, wynajmujące wierzchowce.

12 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa miejscowość, duża różnorodność aktywnego spędzania czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może piękne, ale zabudowa pod turystów. Już wyobrażam sobie te tłumy na plaży.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie nazwa miejscowości słabo widoczna. Miałam taki przypadek ostatnio z kartką z Tajwanu. Tłumy turystów na plaży, czyli coś czego nie znoszę :/ Ale widok ładny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. też lubię pocztówki z nazwami z przodu, przynajmniej wiem gdzie w przyszłości mam kupić bilety :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kartka super :-) Jestem ciekawa jednego - cykl,który prowadzisz "Tydzień z krajem" jest super, tylko tak się zastanawiam czy te pocztówki, które pokazujesz to offy, swapy czy może kartki inaczej zdobyte? Bo np. Hiszpania, Włochy itp. nie należą do krajów, z których pocztówki przychodzą w bardzo dużych ilościach ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kartki mam z różnych źródeł. Te z Hiszpanii w większości posiadam od koleżanki, która zwiedza ciągle to nowe miejsca. Niektóre mam z swapów, ale bardzo mało mam z postcrossing.com, bo tam dostałam zaledwie 10 kartek ( miałam problemy z kontem, przez nieznajomość angielskiego ) Czasami też siostra przynosi mi z hotelu, do którego goście wysyłają kartkę z podziękowaniami i po roku, gdy kartka już jest zmienana na inną przynosi mi :)

      Usuń
  6. Faktycznie, musiałam chwilę poszukać napisu z nazwą miejscowości. Pocztówka bardzo ładna, podoba mi się. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  7. Dobre pytanie Wiolka zadała. Też się nad tym zastanawiam:)
    Nigdy nie nurkowałam, a chciałabym kiedyś spróbować :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kartki mam z różnych źródeł. Te z Hiszpanii w większości posiadam od koleżanki, która zwiedza ciągle to nowe miejsca. Niektóre mam z swapów, ale bardzo mało mam z postcrossing.com, bo tam dostałam zaledwie 10 kartek ( miałam problemy z kontem, przez nieznajomość angielskiego ) Czasami też siostra przynosi mi z hotelu, do którego goście wysyłają kartkę z podziękowaniami i po roku, gdy kartka już jest zmienana na inną przynosi mi :)

      Usuń
  8. Piękna kartka, a chętnie nauczyłabym asię nurkować :)

    OdpowiedzUsuń