piątek, 13 lutego 2015

Rimini

Rimini


Pocztówkę dostałam od koleżanki, która była tam na kolonii.


Rimini jest najbardziej popularnym kurortem wakacyjnym we Włoszech i jednym z najbardziej znanych nad całym Morzem Śródziemnym. Skupia w sobie wszystkie zalety i wady turystycznego konglomeratu. Można odnieść wrażenie, że jest tu wszystko i są tu wszyscy. Tłumy Włochów, turyści z całego świata, gwiazdy włoskiej telewizji, modelki, szkolne kolonie, wycieczki objazdowe, rodziny z dziećmi, emeryci, single imprezujący przez całe noce, uliczni artyści... Rimini w dzień tętni życiem na kilkunastokilometrowej, szerokiej, piaszczystej plaży, a nocą miasto nie zasypia, ponieważ życie toczy się dalej.

Ciekawostką jest fakt, że wielu Włochów do Rimini przyjeżdża od kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu lat. Włosi, całymi rodzinami, co roku wybierają te same hotele, gdzie są traktowani jak członkowie rodziny. Największy tłok panuje tu w sierpniu. Włosi masowo wyjeżdżają wówczas na wakacje, a małe sklepy, biura i rodzinne firmy bywają wówczas przez dwa tygodnie zamknięte.

8 komentarzy:

  1. Słyszałam o tym kurorcie, chyba nawet ktoś wspominał mi na pocztówce, że się tam wybiera (nie był to Włoch). Plaża faktycznie przyciąga wzrok (i turystów), jednak nie rozumiem idei tego okna, no cóż może dlatego, że zdecydowanie wolę białe, zwyczajne ramki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie cudowne widoki :), a u mnie za oknem biało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią też bym tam pojechała na kolonię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy bym chciała spędzić wakacje w miejscu przepełnionym ludźmi. Wybrałabym chyba jednak mniej znaną miejscowość.
    Faktycznie w sierpniu we Włoszech wiele sklepów (i nie tylko) jest zamknięte ze względu na urlop. Nie raz są pozamykane przez cały miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny widok! Bardzo podoba mi się ta ramka - okno. :) Hm... Ja bym na pewno wybrała się do jakiejś miejscowości nad morzem położonej nieopodal Rimini, aby móc się tam wybierać. Lubię zamieszkiwać w miejscach spokojnych, ale dzień spędzać właśnie w tego typu kurortach. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Spędziłam w okolicach Rimini wakacje swojego życia!
    Wszystkim bardzo polecam to miejsce. ♥
    Imprezy w Rimini są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Co za widok!!!
    Aż chciało by się tam być ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam w tych rejonach na obozie młodzieżowym w 2000 roku :) Nie zmienia to faktu że najbardziej zapadła mi w pamięci wycieczka do Wenecji i do San Marino :)

    OdpowiedzUsuń