poniedziałek, 9 lutego 2015

Rzym

Flaga po prawej stronie bloga zmieniona, a ja witam wszystkich we Włoszech !
Z tego co pamiętam kartek jest 15. 
Mam nadzieję, że tak samo jak przy Niemcach, będziemy się wszyscy świetnie bawić !

Rzym


Z Rzymu kartek mam bądź ile. Postanowiłam w swoim segregatorze umieścić, właśnie tę.
Muszę Wam się nieśmiało przyznać, że wycieczka do Włoch jest moim największym marzeniem. 

Zaczynam od Rzymu - chyba z wiadomych przyczyn.
Nie będę zanudzać zabytkami, które każdy zna. Skupię się na ciekawostkach.

Usta prawdy

Z tym słynnym zabytkiem znanym między innymi z innego filmu „Rzymskie wakacje” wiąże się legenda, która mówi, że jeśli kobieta, która zdradziła swojego męża włoży rękę do otworu imitującego usta, ręka zostanie odcięta przez boga jako kara za niewierność. Legenda jest tak silna, że do dziś kobiety, które zdecydują się tam włożyć dłoń robią to z podświadomą obawą.

Najdroższe miasto świata

Rzym uważany jest za najdroższe miasto na świecie. Wynika to zapewne z bliskości Watykanu oraz świadectwa i szczególnej roli w dziedzictwie kulturalnym świata. Ilość przyjeżdżających tu turystów jest tak ogromna, że miasto na nich nieźle zarabia.

Woda

Bardzo smaczna i krystalicznie czysta woda pita płynie z każdej z ponad 2500 fontanienek, 1500 z nich to małe dzieła sztuki. Ich nazwa „Nasoni” (Nosale), wzięła się od kształtu wystającej metalowej części, przypominającej nos. Po raz pierwszy zainstalowano je w 1874 roku.

Muzea

W Rzymie jest jedyne na świecie Muzeum Dusz Czyśćcowych. Jego założycielem był ojciec Victor Jouet. Gromadzi on w jednym z kościołów pochodzące z całej Europy eksponaty wraz opisami wydarzeń, w których miały brać udział dusze umarłych. Należą do nich m.in. odciski palców i dłoni osób zmarłych wypalone na książkach i fragmentach tkanin.

Kłódki miłości

Rzym – Wieczne Miasto kochanków, ma niebywałą siłę przyciągania i rozkochiwania w sobie wszystkich, którzy tu zawitają. Szczególnie wielką siłę ma położony na północ od centrum miasta most Milvio. Od dłuższego już czasu zwyczajem zakochanych par z całego świata stało się zawieszanie kłódek miłości na lampach i barierkach tego mostu. Zakochani o zmroku przychodzą przypieczętować swe uczucie zamykając kłódkę na kluczyk, który potem wyrzucają w rwący nurt Tybru.

_______________________________________________________________________

Posiada ktoś z Wasz pocztówkę z miasta Siena ? Jeżeli nie , jest szansa ją tutaj wygrać. Zasady są proste - pocztówka wędruje do osoby najbardziej aktywnej. Z 3 osób, które zostawią największą ilość komentarzy wylosuję jedną która zdobędzie przepiękną pocztówkę. Zapraszam do zabawy ! 

13 komentarzy:

  1. Rzym wspaniałe miasto :) Ja też marzę o wycieczce do Włoch :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko, chciałabym kiedyś odwiedzić Rzym, to takie piękne miasto!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z Rzymu chyba mam jedną pocztówkę albo żadnej co mnie bardzo smuci... ale mam nadzieje ze to nadrobie bo Twoja kartka robi wspaniale wrażenie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładna kartka - a o legendzie nigdy nie słyszałam, fajnie dowiedzieć się czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Włochy to kraj sztuka. Dlatego właśnie najbardziej chciałabym odwiedzić tam Florencję. Mam też kolegę, który mieszka nieopodal Neapolu, ale jak dotąd nigdy nie przysłał mi ani jednej pocztówki. :(
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. No i doczekałam się mojego kochanego kraju!
    Nie wiedziałam, że jest takie Muzeum Dusz Czyśćcowych, ale jakoś chyba nie chciałabym go odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjęcie z prawej w górnym rzędzie - mam na osobnej pocztówce ;) Ciekawe to muzeum Dusz Czyśćcowych.

    OdpowiedzUsuń
  8. We Włoszech byłam, ale nie w Rzymie, chociaż mówi się, że wszystkie drogi prowadzą do Rzymu :) Ładna pocztówka, przedstawia najsłynniejsze miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne miasto, naprawdę! Bardzo chciałaby tam kiedyś pojechać! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam we Włoszech dwa razy w Rzymie też,warto się wybrać do tego kraju :) . Polecam każdemu. A powiedzenie `ruch jak w Rzymie` się sprawdza :P Jeszcze taka mała ciekawostka.. koło hiszpańskich schodów znajduje sie najdroższa ulica w RZYMIE`nie wiem czy nie świata :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Och~! też byłam w Rzymie, zrobił na mnie ogromne wrażenie! Mam wiele wspomnień z nim związanych.♥ Najbardziej ujęło mnie połączenie nowoczesnych kondygnacji z starożytną zabudową! Ruiny akweduktów jako część centrum handlowego. czy wyjście z metra od razu na Koloseum. Achh! Według mnie jest to jedno z najpiękniejszych miejsc na ziemi ( a wiele już widziałam!)
    Są dwie sytuacje, które zapadły mi w pamięć najbardziej.
    1. Chińczycy spacerujący na równi z samochodami dookoła ronda/ koło hiszpańskich schodów
    2. Szczury na ulicach!!!
    Tak jeszcze nawiązując do wypowiedzi Pauli. Na najdroższej ulicy sprzedają mam wrażenie rarytasy z każdego kraju. Nie zabrakło tam również pięknie zdobionych kimon i japońskiej, zdobionej porcelany. ♥
    Pozdrawiam i życzę wszystkim zainteresowanym ODWIEDZENIA tego pięknego miasta. A przy okazji zajścia do Watykanu, bo jest co zwiedzać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zjechanie Włoch wzdłuż i wszerz to moje marzenie, więc oglądam ten kraj nie tylko na pocztówkach, ale także w telewizji czy w Internecie. O dziwo, aż tak bardzo do Rzymu mnie nie ciągnie, tylko właśnie do innych, mniejszych miejscowości jak np. Bergamo czy odkryte niedawno Apricale, które znalazło się w moich TOP 3 miejsc do odwiedzenia! :)

    OdpowiedzUsuń