czwartek, 12 lutego 2015

Taormina

Taormina


Nadal jesteśmy w klimacie wakacji. W Krakowie dziś pogoda, jak na wiosnę, ludzie chodzili
porozpinani, aż chce się czerwiec !

Taormina to liczące niespełna 10000 mieszkańców miasto położone na północno-wschodnich wybrzeżach Sycylii. Rozsiadło się ono na schodzących wprost do morza zboczach gór, zajmując je od podstawy do niemal samych szczytów. Miasto założone zostało najprawdopodobniej przez kolonistów greckich pochodzących z antycznego Naxos. Tak też brzmiała pierwsza znana nazwa Taorminy. Teorię tę potwierdza grecki historyk Strabon. Z okresu starożytnego zachowało się w Taorminie i jej okolicach wiele zabytków, z których najważniejszym jest grecki teatr. Atrakcją jest także samo miasto leżące na zboczach góry. Jego zabudowa opada malowniczo wprost do niewielkiej zatoki. Plaże nie są tu zbyt szerokie ale za to zachwycają wspaniałymi widokami.


PODSUMOWANIE :

Sandi Cullen 9
werciarad 9
Paula Nowak 9
Aoi Akuma 8
Kingway 7
Dawid 6
Kome chan 6
pijanazyciem 5
Edi 4
Lenka 4
Żaneta 3
Variety of postcards 2
Eska 2
Danka Pałęga 1
Grzanka 1

8 komentarzy:

  1. widok z lotu ptaka-świetny:)
    Pocztówka ma w sobie coś magicznego;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze miasteczko. Pocztówka ładna, aczkolwiek zmieniłabym nieco wygląd napisu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam okazję tam być w ub. roku. Z miasteczka widać też Etnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pojechałabym znów do Włoch... Śliczna kartka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sam widok naprawdę ładny, ale Włosi chyba lubią pocztówki z tęczowym akcentem :p

    OdpowiedzUsuń
  6. Teatr grecki to chyba najbardziej znana atrakcja Taorminy. Byłam na Sycylia, ale nie miałam okazji odwiedzić tej miejscowości.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak się wczoraj zajęłam zjadaniem pączków, że nawet nie miałam okazji tu zajrzeć, a tutaj podsumowania :D Akurat wkleiłaś wszystkie te miejsca, które miałam okazję zobaczyć na żywo. Zazdroszczę tej imponującej kolekcji. Sama nie kupiłam ŻADNEJ pocztówki, kiedy byłam we Włoszech, bo wówczas nie interesowałam się jeszcze postcrossingiem.
    Na północy też pogoda jak na wiosnę c;
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń