czwartek, 26 lutego 2015

Žalec

Žalec



Post dedykuję wszystkim, którym przeszkadzało, że zasięgałam/kopiowałam informację z Internetu. 
Wszystko co znajdziecie w tym poście jest od mojej koleżanki ze Słowenii.

Žalec to mała miejscowość, w której każdy się zna. Wszędzie jest blisko. Jest miejscowością ''przejazdową'' tzn., że turyści podróżujący do innych miast, państw, często zatrzymują się właśnie tutaj, aby się przespać. 

Zielony budynek na pocztówce to hotel, który ciągle jest pełny właśnie przez tych przejeżdżających turystów. Kościół Świętego Mikołaja to główny Kościół w tej miejscowości. Wieża obok, to wieża zbudowana podczas napadu Turków i pełniła ona funkcję muru obronnego. Od kiedy ją odbudowano Zalec ma nazwę miasta. Pod nim rośnie najstarsza w Słowenii winorośl, z której robione są najsłynniejsze wina. 

Mamy również zdjęcie domu, w którym urodził się sławny kompozytor Risto Savin. Dziś w tym domu znajduje się galeria poświęcona właśnie temu mężczyźnie. 

Po prawej stronie bloga, jest krótka ankieta. Nie mogę się zdecydować, więc proszę Was o głosy. Który kraj ma być w następnym tygodniu?

10 komentarzy:

  1. Ładna kartka. Mam pocztówkę z Zalca (tak to się odmienia), którą wygrałam u Ciebie i jestem z niej bardzo zadowolona. ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Ze Słowenii mam zaledwie kilka pocztówek... Ta jest ciekawa :)
    W ankiecie już głosowałam, jestem ciekawa czy państwo, na które oddałam głos wygra ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczna pocztówka :)
    A w ankiecie już dawno zagłosowałam i trzymam kciuki za państwo, które wybrałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W ankiecie już głosowałam kilka dni temu, a pocztówka bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie widzę nic złego w korzystaniu z informacji zawartych w internecie. W końcu po to jest. Może nie trzeba wiernie kopiować, dodać coś od siebie.
    A kartka bardzo ładna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a moja kartka doszła ? bo już spory czas idzie i zaczynam się martwić...

      Usuń
  6. Fajna kartka, w moim zbiorze ze Słowenii niestety nic nie ma :( A głos w ankiecie oddany :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta pocztówka podoba mi się najmniej z Twojej kolekcji ze Słowenii, którą nam pokazałaś, ale mimo wszystko obiekty na niej wydają się ciekawe - szczególnie ta wieża obok kościoła :)

    OdpowiedzUsuń