wtorek, 3 lutego 2015

Zugspitze i Dresden

Dziś, w jednym poście dwie pocztówki, już tłumaczę dlaczego.
Kolekcjonuję pocztówki tylko z nazwą miejscowości,a Zugspitze nie jest miejscowością :)
Jednak nie mogłam się powstrzymać przed wstawieniem jej tutaj, jest bardzo ładna i ma dla mnie dużą wartość. 


Zugspitze to najwyższy szczyt położony w Niemczech. Osiąga 2962 metry.

Bazą wypadową na lodowiec jest miasteczko Garmisch-Partenkirchen. Turystów i narciarzy wywożą na górę wagony kolejki zębatej.


Dresden 

Pocztówka jest bardzo, bardzo stara. Nie pamiętam dokładnie skąd ją wzięłam, chyba z kolekcji 
rodziców. 

Restauracje w Dreźnie niestety są raczej drogie, szczególnie w porównaniu do innych restauracji w niemieckich miastach. Bez wątpienia warto jednak spróbować lokalnych specjałów. Kuchnia saksońska należy do jednej z najlepszych w Niemczech: oprócz tradycyjnych germańskich potraw silny wpływ wywarły na nią także dania polskie i czeskie, przez co nie należy ona rzecz jasna do najlżejszych. 

18 komentarzy:

  1. Żal by było nie pokazywać kartki z Zugspitze, mnie się podoba bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też. Zastanawiałam się czy ją pokazać, bo nie należy do mojej kolekcji, ale w końcu stwierdziłam, że muszę :d

      Usuń
  2. Piękna ta pierwsza pocztówka, widoki zachwycające :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardziej podoba mi się pierwsza pocztówka, chyba dlatego, że wolę pejzaże. Ale druga też całkiem ładna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga jest bardzo stara, może nie jest urodziwa, ale lubię ten jej klimat, bo jest już pożółkła :)

      Usuń
  4. Ta pierwsza kartka jest piękna:)
    Zastanawiam się co robisz z pocztówkami które nie mają nazwy miejscowości, bo chyba takie też dostajesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kartki z nazwami miejscowości trzymam w segregatorach i w specjalnym pocztówkowym albumie dla kolekcjonerów. Pocztówki które nie mają nazwy miejscowości, a nie są adresowane do mnie - są puste daję na SWAP, a te adresowane do mnie mam specjalne pudelko po butach :) I bardzo, bardzo się zapełnia :) Lubię je przeglądać.

      Usuń
  5. Cudowny widok roztacza się z tego szczytu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Dresden mam jedną pocztówkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja jest bardzo stara, z tyłu już pożółkła

      Usuń
  7. Kartka z Zugspitze jest bardzo ładna! :) Ba, podoba mi się bardziej niż ta z Drezna. ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsza pocztówka jest wspaniała!! Urzekła mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. masz ciekawe pocztówkie bardzo mi sie podobaja

    OdpowiedzUsuń