środa, 11 marca 2015

W każdym języku : POCZTÓWKA

Obudziłam się o godzinie 03:12, długo nie mogłam zasnąć i przyszedł pomysł na post.
Nie widziałam go na innym blogu, dlatego mam nadzieję, że Was zaskoczy.
Zebrałam wszystko do kupy i dziś chcę Wam pokazać jak w innych krajach mówi się na pocztówkę.

POLSKI : pocztówka

ANGIELSKI: postcard

NIEMIECKI : die Postkarte

AFIKAANS: poskaart

ALBAŃSKI : kartolinë

ARABSKI : بطاقة بريدية 

AZERSKI : açıq məktub

BASKIJSKI : postala

BENGALSKI : পোস্টকার্ড ( Pōsṭakārḍa)

BIAŁORUSKI : паштоўка ( paštoŭka)

BIRMAŃSKI : phoethc kaat

BOŚNIACKI : razglednica

BUŁGARSKI : пощенска картичка ( poshtenska kartichka)

CEBUAŃSKI: postcard

CHIŃSKI : 明信片 ( Míngxìnpiàn) 

CHORWACKI : razglednica

CZESKI: pohlednice

CZICZEWA : kalatayo

DUŃSKI : postkort

ESPERANTO : poŝtkarto

ESTOŃSKI : postkaart

FILIPIŃSKI : postkard

FIŃSKI : postikortti

FRANCUSKI : la carte postale

GALICYJSKI : postal

GRECKI : καρτ ποστάλ ( kart postál )

GRUZIŃSKI : მისალოცი ( misalots’i)

GUDŻARATI : પોસ્ટકાર્ડ ( Pōsṭakārḍa)

HAUSA : katin gaisuwa

HEBRAJSKI : גלויה

HINDI : पोस्टकार्ड ( Pōsṭakārḍa)

HISZPAŃSKI: tarjeta postal

HMONG: ntawv

HOLENDERSKI : ansichtkaart

IGBO: akwukwo ozi

INDONEZYJSKI: kartu pos

IRLANDZKI : cárta poist

ISLANDZKI : póstkort

JAPOŃSKI: はがき (Hagaki)

JAWAJSKI : kertu pos

JIDYSZ: פּאָסטקאַרטל ( Ṗʼástqʼartl)

JORUBA: kadi ifiwe ranse

KANNADA: ಪೋಸ್ಟ್ಕಾರ್ಡ್ ( Pōsṭkārḍ)

KATALOŃSKI : targeta postal

KAZACHSKI : ашық хат ( aşıq xat)

KHMERSKI : កាតប៉ុស្តាល់ ( kat bo sta l )

KOREAŃSKI : 엽서 ( yeobseo )

KREOLSKI ( HAITI) : kat postal

LAOTAŃSKI : postcard

LITEWSKI : atvirukas

ŁACIŃSKI: postcard

ŁOTEWSKI : atklātne

MACEDOŃSKI : разгледница ( razglednica )

MALAJALAM : തപാല് കാര്ഡ് ( tapāl kārḍ )

MALAJSKI : poskad

MALGASKI : carte postale

MALTAŃSKI : kartolina

MAORYSKI : kāri

MARATHI : पोस्टकार्ड ( Pōsṭakārḍa )

MONGOLSKI : ил захидал ( il zakhidal )

NEPALSKI : पोस्टकार्ड ( Pōsṭakārḍa )

NORWESKI : postkort

ORMIAŃSKI : բացիկ ( bats’ik )

PENDŻABSKI : postcard

PERSKI : کارت پستال

PORTUGALSKI : cartão postal

ROSYJSKI : открытка ( otkrytka )

RUMUŃSKI : carte poștală

SERBSKI : разгледница ( razglednica )

SŁOWACKI : pohľadnice

SŁOWEŃSKI : razglednica

SOMALIJSKI : kaadh

SOTHO : poskarete

SUAHILI : Postcard

SUNDAJSKI : postcard

SYNGALESKI : තැපැල් පතක ( taæpaæla pataka )

SZWEDZKI : vykort

TADŻYCKI : Такдир ( Takdir )

TAJSKI : โปสการ์ด ( Pos̄kār̒d )

TAMILSKI : அஞ்சலட்டை ( Añcalaṭṭai )

TELUGU : పోస్ట్కార్డ్

TURECKI : kartpostal

UKRAIŃSKI : листівка ( lystivka )

URDU : پوسٹ کارڈ

UZBECKI : pochta varaqasi

WALIJSKI : cerdyn post

WĘGIERSKI : képeslap

WIETNAMSKI : bưu thiếp

WŁOSKI : cartolina

ZULU : iposikhadi

Troszkę się napracowałam, mam nadzieję, że Wam się podoba. Jeżeli tak, napiszcie w komentarzu, czy chcecie np. w przyszłym tygodniu Serdeczne pozdrowienia w każdym języku, albo Wesołego Alleluja ( wiem, że nie wszędzie obchodzą Wielkanoc ). Myślę, że gdy wysyłacie pocztówkę za granice, miło komuś będzie przeczytać coś w swoim języku, nie tylko w angielskim. Czekam na Wasze opinie !

21 komentarzy:

  1. Ja jestem za ;) I chętnie wkleję link do tego wpisu na swój blog ;) Akurat niedługo mi się przyda :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo super :) bardzo mi miło :) podaj mi od razu swojego bloga :)

      Usuń
    2. www.pobojowiskowo.blogspot.com

      Tylko to będzie dopiero za kilka dni, bo post się tworzy ;) W tym albo przyszłym tygodniu ;)

      Usuń
    3. okej, dzięki. chciałam zaobserwować ale nie masz tej opcji włączonej ;c

      Usuń
  2. Świetny post i czekam na kolejne z tej serii! :D Ciekawe pomysły przychodzą w nocy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, mam jeszcze kilka pomysłów cieszę się, na pewno w przyszłym tygodniu coś się pojawi

      Usuń
  3. Fajnie! Ja kiedyś chciałąm wiedzieć jak jest "pies" w każdym języku :) Wtedy jeszcze nie było tłumaczów, ba, jak ktoś miał internet to był KTOŚ, także było trudno, ale pomysł na to jak jest pocztówka w różnych językach, bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. faktycznie, trochę w ten post pracy musiałaś włozyć! ale efekt jest świetny :) myślę, że pomysł z "Wesołego Alleluja" czy w ogóle jakimś tekstem właśnie wielkanocnym jest dobrym pomysłem :)


    pozdrawiam, http://karlin91.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł :) Czekam na kolejne takie wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedziałem, że jest język afrykański. A przypadkiem nie jest to Afrikaans lub afrykanerski? Bo właśnie w tym języku na pocztówkę mówi się poskaart.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tą uwagę i gratuluję spostrzegawczości, musiałam w nocy po prostu źle napisać :)

      Usuń
  7. W nocy człowiek ma wiele świetnych pomysłów, ale rzadko się zdarza, by ktoś rano je realizował :) Ciekawy post! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak mi się to bardzo często zdarza ,cieszę się, że to udało mi się akurat zrobić :)

      Usuń
  8. Świetny post! Gratuluję pomysłu. W nocy jak się nie śpi to faktycznie wiele przychodzi do głowy, tylko potem z realizacją jest gorzej. Trochę tak jak z noworocznymi postanowieniami :p
    Z jakiś tydzień przyda mi się twoje tłumaczenie na ukraiński, bo się wybieram do wschodnich sąsiadów :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy post :)
    Ja kiedyś sprawdzałam jak jest "Pozdrawiam" w różnych językach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysł jak najbardziej super! czekam na więcej. ;)

    OdpowiedzUsuń