niedziela, 5 kwietnia 2015

Nessebar

Nessebar



Jest to jedno z najstarszych miast w Europie. Jest spadkobiercą antycznej trackiej osady Mesambria powstałej 2000 lat p.n.e. Od 510 roku p.n.e. było to greckie miasto – kolonia Mesemwria. Znajdował się tam teatr i świątynia Apolla. W 72 r. p.n.e.. miasto podbili Rzymianie. W 812 r. chan Krum zapanował nad miastem. Nessebar, to urocze, zabytkowe miasteczko, położone na skalistym półwyspie w bezpośrednim sąsiedztwie nadmorskich kurortów takich jak: Burgas, Pomorie oraz Słoneczny Brzeg. Chociaż cały półwysep da się obejść w 40 minut, zaś wszystkie zabytki w kolejne 1,5 godziny, to miasteczko, ze względu na swój charakter z pewnością zasługuje na odwiedziny z uwagi zabytki oraz charakterystyczne domki, kręte uliczki, kramiki, sklepiki z antykami oraz przytulne kawiarenki i restauracje.

6 komentarzy:

  1. Zdjęcie mi się nie wyświetla! :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem własnie dlaczego ;c próbowałam to naprawić, wstawiałam kilka razy ;c

      Usuń
  2. Chciałabym kiedyś pojechać do Bułgarii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi tez się nie wyświetla :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się na szczęście wyświetliła pocztówka. :) Jest ładna. Podobnie jak Gosia chciałabym kiedyś pojechać do Bułgarii. :)

    OdpowiedzUsuń