niedziela, 17 maja 2015

Czarnogóra + rozdanie

Wiem, że dzisiaj niedziela, ale to ostatni dzień kiedy mogę dodać coś w Tygodniu z Krajem.
Ostatnio jestem bardzo zabiegana, sesja zbliża się wielkimi krokami, więc zaliczenia, kolokwia i wiele innych spraw. Ale mam dla Was rozdanie ! Czytajcie do końca !

Czarnogóra



W czarnogórskich klubach i dyskotekach nie ma zwyczaju tańczenia na parkiecie, czy nawet w parach. Ludzie przychodzą do głośnych dyskotek gdzie opierają się o wysokie stoliczki podrygując przy nich w rytm muzyki.

Popularnym napojem alkoholowym z którego znana jest Czarnogóra jest Rakija. Napój alkoholowy produkowany często w domowych warunkach z owoców np. ze śliwek, winogron, brzoskwiń. Rakija przypomina nasz rodzimy bimber, nie przypomina zaś śliwowicy jak sądzą niektórzy.

W Czarnogórskich sklepach wszystko pakują w darmowe foliowe reklamówki przy czym nie oszczędzają ich. Miałem sytuacje, gdzie 3 rzeczy zapakowano mi do 3 osobnych siateczek.
Piaszczystych plaż ze świecą szukać – w zasadzie zdecydowana większość plaż pokryta jest grubymi głazami i kamieniami.

W wodzie lepiej zakładać buty ochronne do pływania ponieważ, można natknąć się na „jeżowce”. Ukłucie jest ponoć bolesne a wbite w stopę kolce nie wyciąga się najłatwiej.

Czarnogórcy nie należą do zbyt pracowitych narodów.W regionie krążą żarty, że typowy Czarnogórzec po przebudzeniu siada przed domem na stołeczku, żeby odpocząć po przespanej nocy.
W Czarnogórze znajduje się najgłębszy ( 1300m) kanion w europie i jeden z największych w europie.
Czarnogóra to najmłodszy kraj europy. W 2006 roku Czarnogórcy w wyniku referendum odłączyli się od Serbii.

Żabljak w Parku Durmitor to najwyżej położone miasto w Europie.

Zatoka Kotorska to jedyny fiord w południowej Europie.

Czarnogóra to jedyny kraj na Bałkanach, który nie poddał się turkom.

Oficjalną walutą w tym kraju jest Euro mimo, że Czarnogóra nie jest członkiem UE.

ROZDANIE

Mam dla Was rozdanie. 3 osoby zgarną po 2 pocztówki niespodzianki, które wyślę w kopercie. Możecie sobie wybrać czy wolicie wypisane czy nie.

Co trzeba zrobić?
1. Być obserwatorem bloga.
2. Odpowiedzieć na pytanie : na jaką literę posiadam najwięcej pocztówek ? 
3. Zostawić w komentarzu swojego e-maila.

Wyniki podam równo za tydzień, czyli 24.05

15 komentarzy:

  1. To ja myślę o "N" :D
    maladzancia@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna pocztówka! ;-)
    Zgłaszam się!!
    Ja stawiam na literę 'P'

    blondins8922@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Obstawiam "C"
    marta11829@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że na literę N. :)
    sara.watrak@wp.pl
    Swoją drogą do tej pory nie mam żadnej kartki z Czarnogóry. Fajne ciekawostki wybrałaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja obstawię literkę A! :D
    kasia.postcrossing@o2.pl

    Swoją drogą... Ładna ta kartka z Czarnogóry. :)
    No i czekam na tydzień z Pakistanem!

    OdpowiedzUsuń
  6. Obstawiam "N"
    werciarad@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Obstawiam literę "W".
    Mój mail: edtta@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. obstawiam M :D obserwuję na blogu karlin91.blogspot.com
    mail karlin6191@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Obstawiam literkę "R"
    moj mail: kfiatooshek@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka piękna kartka! I ile informacji bardzo ciekawych!

    Także dołączam! Obstawiam "B".

    Mój mail: optymistyczna365@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  11. najwięcej pocztówek na W
    dorota_wysocka@epf.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Wybieram N - sylwia.roczek@gmail.com

    Muszę przyznać, że o Czarnogórze poza tym, że odłączyła się od Serbii nie wiedziałam nic więcej, dzięki Twojemu postowi można się dowiedzieć zarówno ciekawostek typowych książkowych jak i takich bardziej kulturowych :)

    OdpowiedzUsuń