piątek, 5 czerwca 2015

Egipt

Egipt


U mnie upał jak w Egipcie. Szkoda, że jeszcze nie ma wakacji. Muszę Wam powiedzieć, że
to jedna ze starszych pocztówek w mojej kolekcji. Dostałam ją jakoś na początku mojej przygody z kolekcjonowaniem.

  • Starożytnym pismem egipskim są hieroglify.
  • Muzułmanie, również ci w Egipcie nie jedzą wieprzowiny.
  • Podczas budowy piramidy Chufu pracownicy narzekali, że nie mają: ubrań, tuszu do oczu oraz cebuli!
  • Napięcie w egipskich gniazdkach wynosi 220V.
  • Starożytni rolnicy zamiast strachów na wróble zatrudniali chłopów, którzy przeganiali ptactwo krzycząc i strzelając z procy.
  • Po śmierci kota, mieszkańcy domu, w którym przebywał, na znak żałoby golili sobie jedną brew.

  • Dniem wolnym od pracy jest piątek.
  • Egipcjanie płacą bardzo wysokie podatki.
  • Co drugi muzułmanin w Egipcie ma na imię Mohammed lub Ahmed.
  • Odkrywcą hieroglifów był Jean Francois Champollopn.
  • Nieodłączną częścią zakupów na egipskim bazarze jest targowanie się.
  • Faraon Ramzes II Wielki pod koniec życia nabawił się garbu na plecach. Po jego śmierci, aby wyprostować ciało, balsamiści złamali mu kręgosłup.
  • Najczęściej słyszanym przez turystów słowem jest „Bakszysz”, czyli „podziel się majątkiem”.
  • W starożytnym Egipcie za packi do much służyły…ogony żyraf.
WYNIKI ROZDANIA:

Na pytanie : Z jakiego kraju mam najwięcej pocztówek odpowiedziała dobrze tylko jedna osoba. Jest to Sawatka, ponieważ pocztówek najwięcej mam z Polski.
Kolejne rozdanie już niedługo. 

6 komentarzy:

  1. Ale Ty fajne ciekawostki wyszukujesz, Aniu. :D Tym razem spodobała mi się ta o słowie bakszysz, o piątku wolnym od pracy (to mają wolny tylko piątek czy cieszą się trzydniowym weekendem, haha?). :D
    U mnie też upał, ale mnie to akurat cieszy! I cieszy mnie też bardzo, że udało mi się wygrać rozdanie. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję! A kartka z Egiptu całkiem ładna. Widok na piramidę o zachodzie (?) mnie urzekł. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna jest ta pocztówka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Egipt, piramidy i opowieści z czasów Faraonów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam żadnej pocztówki z Egiptu, mimo że to taki turystyczny kraj i sporo osób tam jeździ. Miałam się kiedyś wymienić z pewnym chłopakiem stamtąd, ale wyjechał do Arabii Saudyjskiej i nie udało się nam zrealizować tej wymiany, niestety.

    OdpowiedzUsuń