sobota, 20 czerwca 2015

Etiopia

Etiopia

 


  • Kraj ten jest 3,6 razy większy od Polski.     
  • Średnia długość życia wynosi 49 lat.
  • Kraj ten zamieszkuje około 100 Polaków. 
  • Mają oficjalne ceremonie kawy w domu. Jeżeli częstują, nie można odmawiać.
  • W kaplicy świętego miasta Aksum spoczywa Arka Przymierza.
  • W Etiopskim kalendarzu jest 13 miesięcy, 12 po 30 dni a ostatni 5 lub 6. Nowy rok obchodzą 11 września. Dodatkowo opóźniony jest o 7 lat.
  • Tradycyjnie, rodzice i dzieci nie mają wspólnego nazwiska.
  • Etiopska telewizyjna składa się z tylko jednego kanału.
  • W Etiopii są aż 84 języki.
  • W starożytności kraj ten był wielką cywilizacja. Teraz jest to jeden z najbiedniejszych państw w Afryce.
  • Kraj ten zwany jest wyspą czarnego chrześcijaństwa.
  • Życie toczy się głównie na bazarach. Ludzie handlują wszystkim czym się tylko da.
  • Co roku z powodu niedożywienia umiera 130 tysięcy dzieci.
  • Każdy ksiądz wszędzie nosi ze sobą swój krzyż podróżny, który daje do ucałowania wiernym, których napotka na swej drodze.
  • W kraju tym można spotkać wielu ludzi z wytatuowanym krzyżem na czole lub dłoni.
  • Etiopczycy uważają swój kraj za ojczyznę prawdziwej kawy.
  • Kawe przygotowują głównie kobiety. Traktowane jest to jak rytuał. Pod koniec jej przyrządzania odmawiana jest krótka modlitwa.
  • Niektórzy Etiopczycy kawę solą lub dodają ostrych przypraw.
  • Doba zaczyna się wtedy, kiedy wstaje słońce, czyli o godzinie 6.
  • Do jedzenia podchodzi się z wielkim szacunkiem. Pora obiadowa jest jednym z najważniejszych momentów dnia.
  • W restauracjach przed jedzeniem dostaje się miskę z wodą do umycia rąk.
  • Najcieplejszym miejscem na świecie jest wulkan Dallol na pustyni danakilskiej, gdzie w latach 1960-1966 zmierzono rekordową roczną temperaturę wynoszącą +34,4 °C w cieniu.
  • Haile Selassie I - ostatni cesarz Etiopii otrzymał w 1930 roku najstarsze i najwyższe odznaczenie państwowe Rzeczypospolitej Polskiej - Order Orła Białego.


WYNIKI ROZDANIA
Znowu porwała mnie sesja, w jednym tygodniu 6 egzaminów - koszmar. Zostały jeszcze 4. Przepraszam, że nie podałam wyników rozdania. Odpowiedziały na moje pytanie 3 osoby i wszystkie 3 otrzymują pocztówki. Jest to Sawatka, Aoi Akuma oraz Kingway Kinga. Napiszę do Was maila z prośbą o adresy, do Sawatki mam. Wszystkie kartki wyślę w przyszłym tygodniu. Dziękuję za udział w konkursach ! Na razie chwilowa przerwa w rozdaniach, bo szykuję coś większego.

11 komentarzy:

  1. Pocztówka bardzo ładna :)
    Gratuluję zwyciężczyniom :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna pocztówka :) a co do ciekawostek to myślę, że z językami to oni przesadzili :D
    dodaję do obserwowanych i zapraszam do siebie: http://ratri-world.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna pocztówka :-) Gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładna pocztówka :)
    Gratulacje dla zwyciężczyń :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przede wszystkim gratuluję zdobycia pocztówki z afrykańskiego kraju - i to jakiego!
    Sporo ciekawostek znalazłaś, część z nich znałam. Posolona kawa musi być obrzydliwa. Ja kawkę piję tylko z mlekiem. ;) Za to zdarzyło mi się kiedyś posolić herbatę (pomyliłam cukier z solą).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę czekać na przesyłkę. Dzięki! :)

      Usuń
  6. Gratuluję kartki z tak odległego kraju jak Etiopia! :) Jest całkiem ładna.
    W Etiopii raczej bym się nie odnalazła, bo nie cierpię kawy. ;)
    Dziękuję! Napisałam już adres na maila. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję pocztówki. ja niestety miałam wymianę z postcrosserem z Etiopi- niestety nie otrzymałam pocztówki :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Powodzenia na egzaminach! :) Gratulacje dla pozostałych zwyciężczyń:) Mail już poleciał do Ciebie.
    Kartka z Etiopii ładna. Nigdy nie próbowałam wymiany z kimś z tego kraju.
    Posolona kawa? O niee... na pewno bym tego nie zrobiła. To musi być niedobre jak nie wiem co!
    Doba rozpoczyna się o 6? Tak, to dla mnie nie byłby problem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna kartka. Informacja związana z kalendarzem jest chyba najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz widzę pocztówkę z Etiopii :O
    Gratuluję zwycięzcom :)

    OdpowiedzUsuń